Heerlijk spannend!

Mieke Schepens 01 augustus 2019
De vloek van de Ferox begint met een kijkje in het dagboek van Valerie waarin ze nu terugkijkt op wat er met de leden van de Bieb-bende gebeurde in de afgelopen maanden. Heerlijk voor de lezers om alles weer eens genoemd te zien.
Wat vooral opvalt is dat de leden zelf ook groeien als persoonlijkheid; zo is Valerie niet meer zo snel in paniek als vroeger. Ze zien de goede dingen van elkaar en niet alleen de fouten van de ander. Niet iedereen is hetzelfde, tenslotte en iedereen heeft zijn of haar sterke kanten.

"Jullie zijn van mij', riep George, die laaiend was. 'Dit heeft allemaal al te lang geduurd."

De hoofdstukken zijn steeds lekker kort, met leuke illustraties op het titelblad. Na ieder vijfde hoofdstuk kom je een QR-code tegen die je kunt spannen om zodoende nog meer informatie te kunnen krijgen over de achtergronden. Dat is niet perse verplicht maar wel leuk.

De titel wordt in een van de laatste hoofdstukken duidelijk:
"Die wind hoort bij dezelfde vloek als waar George Arthur en Hildegard mee had vervloekt. Wij zitten nu gevangen op dit schip. Dit is de vloek van de Ferox."

De vloek van de Ferox is weer heerlijk spannend! De kinderen komen er achter dat niet iedereen is zoals men zich voordoet.
Het boek eindigt met een ontzettend spannende gebeurtenis die er voor zorgt dat je alleen maar verder wilt kunnen lezen in het volgende deel met de titel: 'Helden van de nacht'.

Hou er rekening mee dat deze serie geschikt is voor kinderen vanaf 10 jaar, maar kinderen die wat ouder zijn zullen er zeker ook van kunnen genieten.

Meer recensies van Mieke Schepens