4,5/5* Een aanrader!

Mieke Schepens 04 oktober 2019
In het voorwoord beschrijft de auteur zijn redenen om meer na te gaan denken over het begrip werkelijkheid. Bestaat er wel een absolute vrijheid en hoe kunnen we die dan ervaren.
De stellingen van diverse filosofen, meningen van overheden en het bespreken hoe godsdiensten niet per se duidelijkheid verschaffen in deze zoektocht wordt op een speelse manier besproken in dit boek.

Henk Coelman gaat in 'Een blik achter de werkelijkheid' ook aan de slag met de sluiers van vooroordelen in het leven.
Het is zeker geen boek om even tussendoor te lezen. Trek er de tijd voor uit en laat je informeren over deze zoektocht naar werkelijkheid, die je ook meeneemt naar filosofische tradities en het oosterse denken.

Een aantal bekende personen uit het verleden krijgen aandacht in dit boek:
Descartes, Plato, de Spinoza, bisschop Berkeley, Aristoteles en een aantal anderen nemen je door de eeuwen mee op reis.
Het is geen zware kost maar een enorm nieuwsgierig makend boek naar de zoektocht naar werkelijkheid.

Ik heb 'Een blik achter de werkelijkheid' graag gelezen en heb bovendien kunnen genieten van de toepasselijke illustraties.
Na het lezen van het boek heb ik er over nagedacht om een bepaald bankje aan te schaffen. Lees achter in het boek over wat voor bankje ik hier bedoel. Hoe ik daar verder mee om zal gaan, is en blijft mijn werkelijkheid.

Meer recensies van Mieke Schepens