Wat een leuk prentenboek vol fantasie, maar ook bijzonder informatief!
Leuk voor kinderen om op deze manier te kunnen lezen over een gans en een eend die voor elkaar kiezen in plaats van een individu van de eigen soort: dat gebeurt in de natuur ook zo nu en dan.

Klazien de koe heeft een naam bedacht voor het kuiken nadat het uit het nest is gesprongen. Je leest dat de ouders van Geentje nadat ze ontvoerd zijn door de boer, een spoor van veren voor hem uitzetten zodat hij hen kan volgen.

Doordat de afbeeldingen erg realistisch zijn, is het wel oppassen geblazen bij het voorlezen en afbeeldingen bekijken; je moet er voor zorgen dat het niet te spannend wordt voor de kleintjes. Maar laat dat geen beletsel vormen, het is zeker de moeite waard en de kinderen zullen steeds weer willen bladeren in dit prentenboek!

Geentje gaat op zoek naar zijn ouders en naar zichzelf.
Het einde van het verhaal maakt heel benieuwd naar hoe hun leven er verder uit zal zien. Geentje heeft mijn hart gestolen.

Het prentenboek is bijzonder gedetailleerd en is bovendien een mooie combinatie van foto's, aquarellen en handgemaakte voorwerpen waardoor een mooie sfeer tot stand is gebracht. Bedacht, geschreven en gefotografeerd door Clarisse van Veen.
Lees, kijk en geniet van dit juweel van een prentenboek.

Ik heb 'Geentje' graag gelezen en kijk uit naar een volgend prentenboek van Clarisse van Veen.

Reacties op: Graag gelezen!

Geentje - Clarisse van Veen Elles van Veen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,95