5 Fonkelende sterren!

Mieke Schepens 12 september 2019
'Hallo Egel!' is een prachtig prentenboek voor kinderen van 2 - 6 jaar om te genieten van de plaatjes, maar het is ook heerlijk om uit voor te lezen. Je zult tot en met het laatste woord smullen van de kleurrijke tekeningen en de aangeboden informatie.
Het verhaal van Egel lees je in het ene lettertype, terwijl je vaak al op dezelfde bladzijde een ander lettertype tegenkomt met aanvullende weetjes over egels.
Ook afbeeldingen van het lievelingseten van Jonge Egel ontbreken niet in dit boek; dat is heel anders dan waar onze voorkeur naar uitgaat!

Achter in het boek staat een index met stekeligheden in het verhaal. Dat is fijn als je achteraf iets wilt weten over een bepaald onderwerp. Je kunt dan meteen naar de betreffende bladzijde(n).
Ook lees je op de laatste bladzijden over Egelwerkgroep Nederland, tips voor andere boeken over egels en websites die je kunt bezoeken.

Ik waardeer dit boek met vijf fonkelende sterren!

Meer recensies van Mieke Schepens