Soms denk je dat niets je nog kan redden

Mieke Schepens 23 september 2018
Mus (Merel) voelt zich verraden wanneer haar vader er met een veel jongere vrouw vandoor gaat. Xandrien is nota bene nog geen tien jaar ouder dan Mus. Mus was altijd haar vaders lieveling en nu dit!
Dat was iets wat Mus voor onmogelijk had gehouden; zoiets gebeurt bij anderen maar zeker niet in hun gezin! Ook haar moeder, die lerares geschiedenis is op de school van Mus, is helemaal van slag. Ze lijkt wel uitgeblust.

Ongeveer zes maanden later lijkt haar moeder weer op te bloeien. Op een zaterdagavond zitten ze gezellig samen: Mus, haar broer Brix die een jaar jonger is en haar moeder. Haar moeder vertelt dan dat ze sinds een paar weken verliefd is op een van haar collega's. Luc Nieuwkerke is de grootste nerd die rondloopt op school weet Mus; ze heeft vorig jaar les van hem gehad. Het kan niet erger worden!
Lees mijn recensie hier verder: https://graaggelezen.blogspot.com/2018/09/mus-kristof-desmet.html

Meer recensies van Mieke Schepens