Waar was en is Paige Green?

Het antwoord op deze vraag blijft voor Simon en de lezer een mysterie tót op het eind. Ik ben wel goed in het ontrafelen van thrillers, maar deze ontdekking zag ik niet aankomen en dat waardeer ik enorm in een goed verteld verhaal. Van begin af aan doet Simon shockerende ontdekkingen maar niets lijkt hem de uiteindelijke waarheid over zijn oudste dochter Paige te onthullen.
“Je maakt dat allemaal mee, hoewel je moeder je heeft voorgehouden ‘dat je bij een kind geen gebruiksaanwijzing krijgt’, en je al snel in de gaten krijgt dat een kind voorgeprogrammeerd wordt geboren, dat in de strijd tussen nature en nurture de natuur gehakt maakt van al je mooie plannen - maar toch, als het fout gaat, als zoiets duisters bezit neemt van de ziel van je kind, kun je je alleen maar afvragen waar jij het in hemelsnaam fout hebt gedaan.”
Harlan Coben verkent alle zijpaden, door het perspectief van meerdere personages onder de loep te nemen, die uiteindelijk naar de oplossing van dit mysterie leiden.

Dit is het tweede boek, dat ik van Harlan Coben lees. Eerst las ik De verbeelding uitgegeven in 2016. Allebei even goed geschreven, vond ik dit verhaal veel beter!
Dit boek is goed voorgelezen door Louis van Beek.

Meer recensies van Mieke Scheveningen