Ode aan de eerste (puppy) liefde

Mieke Scheveningen 24 februari 2020
“ All the world's a stage; And all the men and women merely players” - Shakespeare

Eerst dacht ik dat dit verhaal een nieuwe versie zou worden van Shakespeare’s Romeo en Julia. Daar doe je deze schrijver mee tekort. De amateur-productie van Romeo en Julia, zijn vrienden en eerste liefde helpen in de zomer na de eindexamens Charlie zichzelf en een normaal gelukkig leven te vinden.
De Engelse titel is Sweet sorrow. Deze titel, Eerste liefde, vond ik beter gekozen, omdat het om deze liefdesgeschiedenis draait. Het verhaal zit boordevol droge Engelse humor en is gewoon heel lief en oprecht geschreven. Je wordt volledig ondergedompeld in de beleveningswereld van de pubers Charlie Lewis en Fran Fisher.

Meer recensies van Mieke Scheveningen