Het hart kent redenen die de rede niet kent

Mieke Scheveningen 08 september 2019
“Ik wist het al... dat het voorbestemd was dat ik de jouwe zou worden.” Via hartverwarmende lucide dromen krijgt de jonge weduwe Kate een voorproefje cadeau ván haar droomleven diep opgeslagen in haar hart. Er staat haar een geheimzinnige erfenis te wachten van haar overleden man Patrick in de nabije toekomst (“Het leven is te kort om je dromen niet te volgen, Kate.”). Ze moet onmiddellijk stappen ondernemen om zich er op voor te bereiden. Daartoe neemt ze rigoureuze beslissingen en doet ‘rare’ dingen. Vooral de slotzinnen in dit verhaal maken de prachtige boodschap van de schrijfster duidelijk. Op het eind van dit verhaal laat Kate na dertien jaar haar rouw los en ként ze de redenen van haar hart. Lees vooral daarom het eind niet van dit bizarre mooi vertelde verhaal.

Ik heb me laten voorlezen (luisterboek) door Chava Voor in ‘t Holt. Deze actrice doet dat uitstekend, alleen komt dit verhaal beter tot zijn recht als je het zelf leest (dat deed ik ook afwisselend).

Meer recensies van Mieke Scheveningen