Reli-thriller. Goed, beter, best, opperbest!

Daar verscheen dan dit deel twee in juni 2020, al spoedig na het eerste deel van deze spannende Tijden van vuur-serie (Tijden van vuur, augustus 2018 in Nederland). Ik heb Stad van tranen op het puntje van mijn stoel zittend in één zucht van A tot Z uitgelezen. Kate Mosse mixt veel fantasie tussen de historische feiten in, zodat je meegevoerd wordt in een mogelijke werkelijkheid van de godsdienstoorlogen in Frankrijk en halverwege dit tweede deel ook in het Amsterdam eind 16e eeuw. Het slot lijkt wel op een ouderwetse James Bond hoe iemand met waanzin de bestaande orde bedreigt en zijn imperium met hand en tand verdedigt. Veel actie! De Engelse schrijfster heeft een mooi voorlopig eind aan dit tweede deel geschreven, zodat je als lezer even vrede mee kan hebben. Maar veel liever las ik door in de verwachte delen drie en vier. Dit tweede deel is nog sterker dan deel één, die al uitstekend was.

Meer recensies van Mieke Scheveningen