Verwoestende schaamte, schuld en onverwoestbare liefde

Mieke Scheveningen 30 oktober 2019
Dit is het eerste debuut dat ik echt meteen al een geweldig boek vond. Wat blijkt?! De schrijfster heeft al eerder vier boeken onder een pseudoniem geschreven. Technisch gezien is dit dus geen debuut. Toch heeft de schrijfster alleen in dit ene boek haar hele hart en ziel gestopt en dat ga je echt voelen als lezer. Ik althans werd meerdere malen diep geraakt door het verhaal. Van de ene plotwending kom je in de andere plotwending terecht. En de verrassingen, die ik tenminste niet zag aankomen, gingen maar door. Dankzij het vertrouwen in voorgaande recensies heb ik me stug door de begin-hoofdstukken heengewerkt. Gaandeweg blijkt het vreemde, chaotische en helemaal-over-de-top begin perfect te passen bij alle voortschrijdende ontknopingen over het grote waarom. Waarom de droomprins niets meer van zich liet horen. De grote vraag naar jezelf toe is, wat zou jij doen als je de ware ontmoet, die je plotsklaps zonder reden ijskoud laat vallen?

Meer recensies van Mieke Scheveningen