Shadows

Na de avonturen van Daemon, Katy en de Luxen, verscheen er nog een novella dat voorafging aan de andere boeken uit de Lux serie. En dit korte verhaal gaat over Dawson en Bethany. Zij hebben namelijk een beruchte relatie in de andere boeken en dit is het begin van hun relatie, hun ontmoeting en hun strijd om bij elkaar te kunnen zijn.

Als je veel tijd hebt besteed aan het lezen van de Lux serie en ontzettend hebt genoten van de humor, de romantiek, de spanning en actie, dan is deze novella een prima manier om weer even terug te kunnen duiken in de wereld van de Luxen. Alle elementen die je van deze serie en van de auteur bent gewend zijn in dit verhaal verwerkt. Alleen leer je in dit verhaal Dawson en Bethany beter kennen, maar ook Daemon. Want sommige hoofdstukken zijn vanuit zijn perspectief geschreven. Dit zorgt voor een extra laag in het verhaal en zo leer je Daemon ook kennen voordat hij zijn broer verliest en Katy ontmoet.

Wat de inhoud van het verhaal betreft, verschilt het niet zo veel van de andere boeken, alleen dat het verhaal een stuk korter is en niet overal even veel aandacht aan besteed. Dat is ook niet nodig, want een soort gelijke situatie hebben we al over gelezen in de rest van de serie. Dat zou dus alleen maar voor herhaling zorgen en daar heeft de auteur een goede afweging in gemaakt. Het voelde namelijk als een nieuw verhaal in een bekende wereld. Sommigen zeggen misschien dat dit het ‘uitmelken’ van een serie is, maar als je net zo genoten hebt van de Lux serie als ik, dan kan ik me voorstellen dat je alleen maar blij bent met een extra verhaal.

Laten we hopen dat de auteur al deze afwegingen en uitwerkingen net zo goed heeft aangepakt in de nieuwe serie waarvan deel 1 in juli is verschenen. Origin wordt een nieuwe serie die zich wel afspeelt in de wereld van de Luxen, maar dit verhaal gaat namelijk over Luc. We hebben al kennis met hem mogen maken in se Lux serie, dus we weten allemaal dat hij niet ‘zomaar’ een Luxen is. Hij is iets anders, gevaarlijker en sterker.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)