With Gratitude

We spend too much time
searching for
what is right in front of us.
We waste valuable time
not believing.

The Unseen

Deze gedichtenbundel is opgebouwd uit verschillende maar vaak herkenbare momenten om je te inspireren het goede en mooie te zien in moeilijke tijden, zowel in het verleden als het heden. Liefde, verlies, relaties en korte momenten van vriendelijkheid staan centraal.

Dit was weer zo een boekje waarin bijna alle teksten en gedichten me raakten en aanspraken. Ik had meestal het gevoel dat ik de boodschap erachter goed begreep. Soms niet alleen aan mij gerelateerd, ook aan anderen om me heen. Hoe zij bepaalde situaties hebben kunnen ervaren of juist hoe ik naar bepaalde dingen kijk. Het vertelde me dat er niet één goede manier is om iets te doen, iets recht te zetten, maar dat er meerdere mogelijke paden naar een doel zijn.

Het interessante aan sommige teksten was de manier waarop het was opgebouwd. Een aantal gedichtenbundels die ik al heb gelezen hadden bovenaan een titel staan, gevolgd door de tekst. Maar hierin was het juist andersom. Eerst las ik de tekst en daarna pas de ‘titel’ als je het zo kunt noemen. Maar soms werd er over ‘it’ of ‘this’ gesproken, zonder precies te weten wat daarmee werd bedoeld. Dat werd pas ingevuld na het lezen van de titel. De tekst kun je in eerste instantie op meerdere manier interpreteren. Door iets wat pas is voorgevallen of iets wat je als lezer daar aan doet denken. Zo kun je zelf voor een deel invullen en er een betekenis aan geven. Maar achteraf geeft de auteur er dan misschien nog een extra of een andere betekenis aan, wat voor een twist zorgt en je soms kan verbazen maar ook inspireren.

It takes me to a better place;
I never know where that will be.
It runs so deep through my soul;
it empties everything unwanted from me.

Music

Dit is zo een voorbeeld wat je in eerste instantie zelf kunt invullen. Iets dat je naar een betere plek toebrengt, ook al weet je nooit precies waar. Iets wat je heel diep in je ziel raakt en alle ongewenste dingen laat verdwijnen. Waar moet jij dan aan denken?
Zodra ik music eronder las, voelde dat als een openbaring, want zo voelt het voor mij ook vaak als ik naar muziek luister. Maar dit had ik in eerste instantie niet zo zelf ingevuld. Dus wat dat betreft zijn sommige teksten in dit boekje ook een echte eye-opener. Zeker met een heerlijk achtergrond muziek je van Worakls is het heerlijk om dit werk van Marala Scott te lezen.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)