Recensie Skippy tussen de sterren

15 september 2011
Skippy tussen de sterren van Paul Murray.
Hoofdpersoon is Daniel Juster met de bijnaam Skippy en het speelt zich af op de
kostschool Seabrook.
In de proloog lezen we dat Skippy met Ruprecht een wedstrijd houd wie de meeste donuts kan eten in de donutzaak naast de school. Skippy valt plots van zijn stoel en gaat dan dood.
Dan neemt de schrijver ons mee terug in de tijd aan de maanden die hieraan vooraf gingen.
Ruprecht is de beste vriend van Skippy en ze delen samen een kamer in de kostschool. En dan is er Carl die dealer is van drugs en een rivaal van Skippy. En Mario de oversekste puber van het stel en zo lezen we van ieder personage zoals de verdere vrienden van Skippy en de leerkrachten allemaal iets.
De meisjesschool waar de vrienden het liefst heen zouden gaan is streng verboden maar op een gegeven moment krijgen ze toch contact met wat meisjes die verslaafd zijn aan de dieetpillen. En hierdoor spreken ze vaak met elkaar af zodat de meisjes pillen kunnen krijgen van de jongens in ruil voor sexuele handelingen.
Skippy wordt hevig verliefd op Lori maar hij is zo verlegen dat hij haar eerst niet durft aan te spreken. Carl is ook verliefd op Lori en komt er achter dat Skippy met Lori omgaat en zal op elke manier proberen om dit te dwarsbomen.
Skippy voelt zich vaak onzeker en probeert de problemen die hij heeft zelf op te lossen en zal er nooit met iemand over praten.
En dan hebben we Howard de geschiedenisleraar die ook de nodige problemen heeft en zijn leven loopt door het verhaal heen.
De school bestaat 140 jaar en dit moet groots gevierd worden maar het loopt anders dan verwacht.

Vond het een leuk boek om te lezen.
Er komen veel gebeurtenissen in voor die in deze tijd nog steeds voor problemen zorgen.

Meer recensies van