Geweldig tussendoortje met een flinke dosis humor

Miranda6452 06 april 2023
In Single op Koningsdag leren we Sterre kennen, een leuke meid die graag met haar neus in de boeken zit. Haar vriend Stijn maakt het uit omdat hij haar niet avontuurlijk genoeg vind. Om over de break up te komen gaat ze op Koningsdag over haar grens heen. Ze gaat tijdens het festival uit haar plaat en is het tegenovergestelde van zichzelf en zo leert Daan haar kennen. Maar vind hij de uitzinnige avontuurlijke Sterre leuk of ook de echte Sterre – de boekenwurm?

Ik was meteen verliefd op de cover van Single op Koningsdag. Het schept een bepaalde verwachting van de hoofdpersoon. Ik vind het leuk en verrassend dat Sterre anders is dan mijn verwachting van haar was gebaseerd op deze cover. In het verhaal is ze namelijk nog leuker.

Het boek is geschreven vanuit Sterres perspectief en dit gaat met flink wat humor gepaard. Ik heb regelmatig hardop gelachen om haar opmerkingen en gedachten. Voor zover het mogelijk is voor een korte novelle, vind ik haar karakter goed uitgediept. Ik herkende veel in haar. Zo houd ik zelf ook totaal niet van de zomer en zit graag met m’n neus in de boeken. Er zijn maar een paar ondersteunende karakters, dit paste perfect bij het verhaal.

Het verhaal is vlot geschreven en heeft mij van het begin tot het eind geboeid. Sterre is een geweldig karakter, ze wist mij te raken. Ze draait zich vast in een web vol leugens en dit maakt haar nog onzekerder tegenover Daan. De man die ze op Koningsdag heeft ontmoet en die ze toch wel heel erg leuk vind. Je krijgt een mooie kijk in haar leven en haar gedachtewereld. Er zijn niet veel dialogen, het grootste deel van het verhaal speelt zich af in Sterres hoofd en haar gedachten en meningen zijn zeer humoristisch beschreven. Geweldig.

Het einde geeft je een warm fuzzy feeling. Tegelijkertijd kijk je uit naar het volgende deel, want in Sterres leven zijn er nog wat open eindjes. Je nieuwsgierigheid wordt geprikkeld om vooral door te lezen in het tweede deel: verliefd in Parijs.

Feelgood liefhebbers kunnen hun hart ophalen. Single op Koningsdag is een heerlijk tussendoortje; vol met humor, chaos en romantiek. Tijdens het lezen heb ontzettend veel gelachen. Ik ben van Sterre gaan houden en het warme fuzzy feelgood einde nodigt uit mij uit om snel verder te lezen in deel 2; verliefd in Parijs.

Grote aanrader!

Meer recensies van Miranda6452