Aan de Canadese kust

Mireille 15 oktober 2019

Wat een mooi verhaal. Een vrouw komt te wonen in een dorp aan the French shore in Canada en legt zich toe op het kerkkoor en pianospel. Ze maakt zich geliefd, maar sommigen moeten de vreemdeling niet. Ze lijken gelijk te krijgen wanneer de vrouw opnieuw wordt aangeklaagd in een moordzaak waarin ze eerder vrijgepleit was. Wat in het verleden is gebeurd, wordt langzaam duidelijk.

Zoals ik het nu vertel, klinkt het als een verhaal zoals ze zo vaak verteld worden. Toch is De pianobouwer anders. Herinnering en heden lopen op het goede moment in elkaar over, daar aan die Canadese kust.
Het zou een film kunnen zijn (doe toch maar niet, want de magie van het boek gaat erbij verloren).

Meer recensies van Mireille