Een zeer sterk debuut van Ika Gerritsen!

28 mei 2016
Recensie Beschadigd-Ika Gerritsen
Ebook, 169 blz.
Recensie:
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel!!
Het verhaal begint met een proloog. Hierin wordt de dood van de oma van Kirstin beschreven. Haar oma heette Veronica. Vervolgens begint het verhaal in het heden en het verleden over het leven van Kirstin. In vrij korte hoofdstukken wordt het verhaal zo opgebouwd naar een spannend en verrassend plot. En wil je als lezer graag doorlezen hoe het allemaal verloopt.
De verhaallijn die in het verleden is geschreven beschrijft met name de ontwikkeling in de vriendschap tussen Kirstin en haar vriendinnen Vanja en Susanna. Dit verloopt niet altijd op rolletjes. En worden de vriendinnen letterlijk tegen elkaar uitgespeeld. Ook wordt er veel geschreven over de jeugdjaren van Kirstin. Hoe haar gezinssituatie verloopt. Dit zal uiteindelijk een grote rol spelen in het plot van het boek.

De verhaallijn in het heden speelt zich af in het huidige leven van Kirstin. Zij neemt haar intrek in het leeg gekomen huis van haar oma, naar haar mislukte relatie en gaat op zoek met Elise (haar nieuwe kamergenoot) naar de oplossing voor het overlijden van haar oma. Want is ze wel van de trap gevallen??
Uiteindelijk komen de verhaallijnen bij elkaar en werkt de schrijfster je naar een plot toe…..wat ik niet had aan zien komen!! Geniaal beschreven. Het verhaal bouwt zich op naar een zeer verrassend plot!
Mening (*****):
Ik heb dit boek in ongeveer 1.5 dag uit gelezen. In het begin moest ik er even inkomen, maar ongeveer vanaf blz 65 zat ik er helemaal in. Het boek heeft korte hoofdstukken waardoor het zich heel makkelijk leest en hierdoor ook niet te moeilijk is. Het leest zich heel makkelijk weg. Waardoor je het dus ook niet makkelijk aan de kant legt. Op het einde komen de verhaallijnen mooi bij elkaar en geeft ze zelfs nog een twist aan de ontknoping. Erg knap!!Ik ben letterlijk op het verkeerde been gezet!! Dit plot had ik niet aan zien komen. Maar het is werkelijk goed beschreven. Voor mij hoort Ika Gerritsen door dit ijzersterke debuut zeker bij de toppers in het Nederlandse Thriller Genre. Voor mij was en is dit een MUSTREAD.
Ika ik ga je volgen!!!

Meer recensies van