Rusland, een land met bijzondere geschiedenis

mitger 02 september 2019
Ik geef toe dat ik een beetje moeite had om in deze roman te komen
Gelukkig is de historische kant en zijn de vrouwelijke personages zo sterk dat je je vlug onderdompelt in dit verhaal.

Hier gaat de roman over de Russische revolutie van het begin van 1900. Dit land zal barsten en de aristocratie zal worden vervangen door diegenen die "Roden" worden genoemd. Onze drie heldinnen zullen een uitzonderlijk lot kennen. Sofya, de Russische aristocrate, zal alles verliezen, daarom zal haar vriendin Elisa, een wereldse Amerikaanse, met wie ze heel gemeen heeft, er alles aan doen om haar te helpen naar de Verenigde Staten te komen.

Er is ook Varinka, een boerenmeisje dat voor Sofya's familie werkt; zij zal de jonge zoon van haar meesteres redden om hem een ​​triest lot te besparen.

Dit is het klimaat dat heerst in Rusland, het is een donker, gewelddadig klimaat en absoluut zeer realistisch beschreven. Ieder zal moeten vechten voor zijn dagelijkse overleving ten koste van grote offers.
Elisa blijft een sleutelfiguur. zij zal een comité creëren ten behoeve van de immigratie van Russen naar het nieuwe continent. Sofya zal de verschrikkingen van de oorlog meemaken ​​en leren leven met herinneringen. Er is ook Varinka die een stabielere keuze maakt dan ze voorheen deed, toch blijft haar lot nog steeds onzeker en weet zij niet of zij ooit de vrede zal kennen, omdat niets definitief is in Rusland op dat moment

Ik had graag meer details gekregen over sommige secundaire personages, vooral de zus van Sofya. ik geef toe dat ik een beetje gefrustreerd was over het gebrek aan informatie over haar parcours.

deze roman is op een onberispelijke manier geschreven en je voelt de betrokkenheid van de auteur. de auteur heeft zich ook goed gedocumenteerd. De personages zijn zeer goed bewerkt, complex, uiterst menselijke met hun sterke en zwakke punten. Een aangrijpend verhaal historisch betrouwbaar, ieder woord maakt dat we de wreedheden, begaan in naam van het volk en de vrijheid, niet vergeten.

het is een roman voor mensen die houden van geschiedenis, trage ritmes en een einde dat een beetje fantasie overlaat aan de lezers.
Ten slotte is het een intense lezing, waarbij men de ziel van Rusland en zijn inwoners voelt. een verhaal dat we niet vergeten