Copy/paste

28 juni 2016
Een beetje veel copy/paste van "Ik reis alleen", dezelfde ingrediënten, dezelfde omstandigheden. Wederom is de dochter van Munch een slachtoffer en is Mia nog steeds de zelfdestructieve "briljante"rechercheur. Er is sinds het vorige boek niets veranderd. Hoe zij aan de status briljant komt is mij een raadsel. Munch is in dit boek ongeloofwaardig zwak als teamleider van het elite team. Dan is er nog een aan alcohol verslaafde collega Curry die te pas en onpas nog halfdronken op het werk verschijnt, of hij komt gewoon niet opdagen. Veel teamleden zijn ziek, zwak en misselijk en ik vind het bestaansrecht van het elite team nu wel erg ongeloofwaardig worden. Tevens worden er veel personages opgevoerd die je in je op moet nemen om er vervolgens achter te komen dat ze eigenlijk helemaal niks toevoegen en alleen zijdelings in het verhaal passen (hadden dus ook geskipt kunnen worden). Hoe het eerste boek mij erg verraste en ik heel enthousiast was, is dit tweede deel een enorme teleurstelling.

Meer recensies van