De wilde stilte

Monique 02 december 2022
In dit boek lezen we verder over het ‘wandelende echtpaar’.
Na hun eerste tocht wonen ze in een kerk. Toch hebben ze steeds meer het idee dat het voor de gezondheid van Moth beter is in de natuur te verblijven.
Nadat Moth zijn studie heeft afgerond krijgen ze een opknap boerderij te huur aangeboden. Na lang overleg besluiten ze op het aanbod in te gaan. Er is veel werk te doen, maar beiden zetten hun schouders eronder. Toch jeukt een wandeltocht en besluiten ze twee weken te gaan wandelen in IJsland.

Mooi verhaal over de verdere belevenissen en ook over hun nieuwe wandeltocht die nu in IJland plaatsvindt. Het verhaal wordt heel realistisch beschreven alsof je zelf deelneemt aan deze tocht.
Mooi om te lezen dat het de gezondheid van Moth zo ten goede komt. Ondanks alle up’s en down’s weten ze de moed erin te houden en geven ze elkaar de motivatie om door te gaan. Een verhaal waar verschillende emoties in voorkomen. Het verlangen om te wandelen, om een studie af te ronden, maar ook gevoelens van liefde, angst, en soms ook uitzichtloosheid.
Ondertussen worden ze bekend dankzij hun eerste boek, wat positieve en soms ook negatieve reacties met zich mee brengt. Maar voornamelijk zijn de reacties positief.

Het boek leest gemakkelijk weg en omdat je je goed kunt inleven in het verhaal wil je blijven lezen. Hoe gaat het verder, hoe gaat het met de gezondheid van Moth. Vindt hij dezelfde krachten als tijdens hun eerste tocht. Mooie beschrijving van de omgeving en de natuur.

Meer recensies van Monique