Truth or Dance

Monique 25 januari 2020
In Truth or Dance volgen we India en haar 3 vriendinnen, die allemaal in het laatste jaar van de dansopleiding zitten en hopen dat ze volgend jaar samen door kunnen gaan naar het HBO kunnen. De meiden kennen elkaar al heel lang, en dat merk je ook duidelijk in het verhaal, ze voelen elkaar heel goed aan en hebben veel onderlinge gezamelijke interesses. Op zich had dit boek op zichzelf al een thriller kunnen zijn, je word best zenuwachtig van alle audities en strenge eisen waar ze aan moeten voldoen! Maar dat is nog niet genoeg, als een leraar een spannende speurtocht houdt voor één van de hoofdrollen in het eindstuk, lijkt het alsof de winnaars bekend zijn en het klaar is. Dan lijkt het erop dat de speurtocht niet ophoudt, maar stiekem via een geheime chat verder gaat, met steeds meer bizarre opdrachten...

Dit boek leest echt als een trein, ik kon ‘m onmogelijk wegleggen! Normaal gesproken ben ik niet zo heel erg van de thrillers (af en toe een keertje), maar deze was echt supergoed! Vooral ook omdat het niet alleen spannend was, maar er was ook veel diepgang. Je leert de personages echt kennen, met allemaal hun eigen verhaal en bijzonderheden, en je krijgt een band met ze, het gaat dus niet alleen om de who-dunnit. En dat is maar goed ook, want ik ben bang dat, hoewel hij een goed open einde had, de andere delen ook zeker gelezen moeten worden voor een ultieme ontknoping! Maar er was ook genoeg highschool drama om het zo maar te noemen, met vriendinnenclubjes en verliefdheden en ook heel veel dans, wat ik heerlijk vind om over te lezen! Respect voor wat ze allemaal doen en laten voor hun passie! Owww de plottwist op het einde was zo goed! Meerdere eigenlijk. Het was ook echt heel mooi geschreven, het verhaal liep goed en er waren geen saaie stukken of te snelle stukken. Het bleef spannend tot het einde (en dus ook na het einde haha), hoewel ik zelf eigenlijk toch graag meer oplossingen had gezien.

Een punt dat ik iets minder vond is dat India wel heel vaak flauwvalt. Vaker dan ik, en ik heb de flauwvalziekte POTS! Ik snap dat het met de spanning/angst te maken heeft, maar zelfs dan komt het niet vaak voor omdat angst je bloeddruk juist verhoogd. Maar goed, het kan natuurlijk, en het boek is verspreid over een jaar, maar dat viel me iig op. Ook word er veel gepraat over gewicht, wat logisch is met dansers, maar van mij had het ietsje positiever gemogen. Maar alles bij elkaar genomen was het echt een goed boek!

Meer recensies van Monique