Échte aanrader

Moontje 24 januari 2020
Ik heb van dit boek genoten en ik weet zeker dat veel andere lezers dat ook gaan doen. De achterflap is duidelijk, maar geeft wel veel prijs. Ik ga dus niet nóg meer uitweiden. De kraanvogels en het roze/wit op de cover is schitterend, wauw! Niemand zoals hij is opgesplitst in twee verhaallijnen. Het leven van Renke en de reis naar haar zieke opa in Japan én de dagboekfragmenten van opa Pieter. Korte hoofdstukken, lekker tempo en daar komt bij dat het zó mooi is, dat je ook snel verder wilt lezen. Heerlijk is dat.
Lucia geeft de lezer een inkijkje in de wereld van ALS. Ze geeft naar mijn idee een goed beeld wat deze ziekte met een mens doet. Zowel het fysieke als psychische aspect. Knap. En de kraanvogels/origami...goed bedacht, super! 'Vol' karate vind ik meevallen, maar de karate is goed en mooi in het verhaal verwerkt.
Een extra pluspunt vond ik het feit dat ze een blogger is. Hoe belangrijk de social media voor haar is. Dit komt waarschijnlijk omdat ik zelf ook een blogger ben. Leuk om te lezen dat ze er langzaamaan achter komt dat er méér is dan de likes en het delen van je leven en zet daar vast veel mensen over aan het denken.
De reis, toegankelijke schrijfstijl, liefde, kennismaking met origami en Japan, nieuwsgierigheid, rouwverwerking, hoop, vriendschap en nog véél meer aspecten zijn redenen om dit hele mooie boek te gaan lezen!

Moontje

Meer recensies van Moontje