Intrigerend en beklemmend

More Delight 07 oktober 2017
Sektes hebben altijd een soort aantrekkingskracht op me gehad, ze zijn mysterieus en ik ben benieuwd hoe mensen hierin verstrikt kunnen raken. Als iemand die in een sekte gezeten heeft, een boek schrijft over een sekte, kan dat alleen maar mysterieus en boeiend zijn.

‘De sekte’ is het eerste deel in de serie over ‘Via Terra’, waar Sofia, de hoofdpersoon, in terecht komt. Eerst denkt ze nog na een jaar weg te kunnen, maar dan blijkt dat sekteleider Franz Oswald andere plannen met haar heeft. Je leest hoe ze langzaam verstrikt raakt in het web wat Franz Oswald voor haar geweven heeft en je hoopt steeds meer dat Sofia veilig uit dit web komt.

Het verhaal van ‘De sekte’ is beklemmend en houdt je, net als een echte sekte, in zijn greep, maar dan gelukkig wel op een positieve manier. Mariette Lindstein heeft het verhaal goed opgebouwd qua spanning, want naarmate je verder komt, wordt het steeds spannender. Omdat je hoopt dat alles goed komt met Sofia, blijf je maar doorlezen. Het verhaal maakt nog wat verrassende ontwikkelingen mee, hoewel er zeker ook stukjes in zitten die ik wel had aan zien komen.

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe Mariette Lindstein de volgende twee delen in de trilogie over ‘Via Terra’ gaat schrijven, omdat het einde best wel gesloten was. Dat wordt dus even afwachten, maar ik ga haar volgende boeken zeker weten lezen.

‘De sekte’ is intrigerend en beklemmend. Mariette Lindstein heeft haar eigen ervaringen met een sekte goed onder woorden gebracht en dat maakt deze thriller nog spannender

Meer recensies van More Delight