een verhaal over lief hebben, loslaten en verbondenheid

Morgan Ureel 27 augustus 2019
Ik mis je, mijn eerste boek van Gillian King (en zeker niet mijn laatste).

Het verhaal over Charlie die van jong meisje al heel vroeg naar volwassenheid moet groeien waarbij ze haar rugzak draagt van het verleden. Ze moet haar beste vriendin Bo loslaten, haar verleden met Carsten vergeten en de gevolgen van haar daden een plek geven. Maar ze raakt in het leven waar zij wil zijn, ze doet de dingen die voor haar belangrijk zijn maar ze kiest soms voor de foute mensen en de foute keuzes. Steeds leert ze uit haar fouten en weet ze bij welke mensen ze terecht kan. Want die mensen liggen haar nauw aan het hart, ook nog haar overleden vriendin.

Tijdens het verhaal lees je heen-en weer fragmenten uit het leven van Charlie. Ze heeft te maken met het overlijden van haar beste vrienden, onbeantwoorde liefde van Carsten. Ik vond het boeiend om te lezen hoe Charlie zich een weg door alle moeilijkheden weet te slaan tijdens haar jeugd en hoe ze omging met het verlies van Bo. Ze weet dat ze moet loslaten, maar ze wil haar ook nooit vergeten. Je leest verschillende herinneringen terug waardoor je de band merkt tussen die 2.
Je merkt ook dat ze volwassener wordt in haar keuzes en zich individueler wil maken van de personen rondom haar, maar uiteindelijk liggen die personen zo dicht bij elkaar dat ze niet kan loslaten.

Meer recensies van Morgan Ureel