Gelukkig zijn er nog 2 delen te gaan!

Mrs.Pieper 01 april 2017
Ik had me eigenlijk van te voren voorgenomen om na deel 1 een totaal ander boek te gaan lezen. Maar dat lukte met geen mogelijkheid.
Ik sloeg boek 1 dicht en ik snakte meteen naar dit 2e boek om verder te lezen wat er met de meisjes/jonge vrouwen zou gebeuren. Ik ben gegrepen door het verhaal en ook nu kijk ik uit naar het vervolg; deel 3.
Ik heb Boek 2 vanmiddag uitgelezen, maar ik ben zo nieuwsgierig hoe het de dames verder zal vergaan.
Het verhaal heeft me op de een of andere manier gegrepen en laat me niet los.Ik kan niet echt zeggen dat er extreem veel spannende dingen in gebeuren. Het verhaal is wel bekend of beschreven in andere recensies. 1 meisje krijgt de kans om te studeren, en het andere meisje komt terecht in een ongelukkig huwelijk met alle zorgen van dien voor beide jonge dames. De auteur heeft echter de gave om deze karakters tot leven te wekken.
Je leeft met ze mee, op alle fronten. Maar eigenlijk niet alleen met deze 2 dames die centraal staan. Die hele wijk in Napels en iedereen die een rol heeft in deze boekenreeks krijgt een gezicht en die zie je via boek 1 en door boek 2 opgroeien naar volwassenheid/ouderdom . Daarom ben ik reuze nieuwsgierig hoe het iedereen verder zal vergaan.
Ik zou zeggen; Netflix maak er een mooie 25 delige serie van. Beetje in de sfeer van 'Call the Midwife', maar dan in het Italiƫ van de jaren 50-60-70. Ik ben nu al fan!

Meer recensies van Mrs.Pieper