Lachen om fouten

Nancy Elferink 05 september 2019
Het boek bestaat uit twee delen.
Het is prettig om in het eerste deel te lezen dat bekende schrijvers soms worstelen met tekst of opbouw. Hoe ze verkeerde keuzes maken of blunderen tijdens signeersessies. Dit allemaal aan de hand van genoemde voorbeelden.
Waarom vond ik dat fijn om te lezen? Niet om te gniffelen, maar omdat fouten maken menselijk is en ook ervaren schrijvers dit ervaren.
Juist daardoor werd voor mij deel twee laagdrempelig.
Je proeft dat Maria je oprecht wil helpen.
Met enthousiasme heb ik daarna haar tips gelezen. Over de vele beginnersfouten…
Soms met schaamte op mijn wangen van herkenning. Maria vertelt niet alleen waar het ‘mis’ gaat, maar legt in eenvoudige en begrijpelijke taal uit hoe je kan verbeteren. Vaak ondersteunt door praktijkvoorbeelden. Ook over de vele uitgeverijen en hoe een uitgever een manuscript leest, geeft ze uitleg.
Hoe schrijf je een bestseller is een boek voor iedereen die wil schrijven.
Uitgeven of voor familie, voor je blog of voor het krantje op je werk, dit boek is een fijne handleiding voor iedereen die wil schrijven.
Tip; Er staan zelfs leuke schrijfoefeningen in!