Goede thriller maar had nog sterker gekund

NancyStap 17 november 2019
Ik begon te lezen met het idee een vrouwenthriller in handen te hebben. Voor het eerste deel van deze classificatie miste ik uiteindelijk de girlpower, maar het tweede deel maakt hij zeker waar. Je wilt gewoon weten wat er op de volgende pagina staat, omdat de spanning niet te snijden is.

Het boek is verrassend op meerdere vlakken. Het einde is ronduit schokkend te noemen en de constante wisseling van perspectief is origineel, al had ik dit liever beperkt gezien tot twee personages. Ze hadden niet allemaal een eigen podium nodig en wellicht dat de belangrijkste personen dan even sterk uit de verf waren gekomen voor mij. De mannelijke hoofdpersoon Sven weet namelijk echt in mijn hoofd te kruipen, maar de ik-figuur Anouk krijgt dat helaas nauwelijks voor elkaar.

Toch is het een goede thriller die nog een tijd bleef resoneren in mijn hoofd, in het bijzonder met de gedachte: wat nou als niet Anouk, maar de onwrikbare tweelingzus Miranda vanuit de ik-persoon had verteld?