De dingen die we beschermen

proudbookjunkie 06 februari 2023
Een telefoontje en het leven van Kenzi staat op zijn kop. Nu haar moeder is overleven is ze niet langer gedwongen om nog in de dubieuze dansclub te blijven dansen. Ze besluit te vluchten en een nieuw leven op te bouwen. Alleen daar heeft ze geld voor nodig. Ze probeert dit voor elkaar te krijgen door het enige te doen wat ze kent dansen, maar dit keer in een erotische dansclub Bliss van de Renegades MC. Het plan is dat ze zodra ze het geld heeft ervandoor gaat. Althans wat was voor ze verwikkeld raakt met Paxton. Oog hebben voor een berucht bendelid is al vragen om genoeg problemen, maar wat nou als hij achter haar geheim komt?

Het leven van Paxton is eenvoudig en duidelijk. Doe je werk voor de MC en doe het goed. Maar sinds de dood van zijn jeugdliefde is zijn leven zwart. Als hij naar Bliss gaat om wat zaken te regelen is daar een nieuwe danseres die kleur brengt in zijn duisternis. Hij kan zijn ogen niet meer van haar afhouden en in plaats van de MC zit zij non stop in zijn hoofd. Als hij op een avond in nood zit belt hij haar en zo raken hun levens met elkaar verbonden. Vertrouwen is voor Pax een onmogelijke opgave, maar als hij Kenzi in zijn leven wilt houden is dat iets wat hij moet leren. Maar hoe houdt hij de taken van de MC in balans met het beschermen van Kenzi? En wat houdt ze voor hem verborgen?

Mariëlle Brouwer neemt je ook in het tweede deel van de Folsom Renegades MC gelijk weer mee het verhaal in door de aangrijpende proloog. Ook dit verhaal belooft weer aangrijpend te worden en je in je hart te gaan nestelen.

Paxton leeft voor de MC en is die roekeloze broer van Kyler. Hij doet alles zonder nadenken en heeft moeite met vertrouwen geven aan mensen, maar als Kenzi in zijn leven verschijnt veranderd er een hoop voor hem. Kenzi is gedwongen om in een dubieuze dansclub te werken, maar na de dood van haar moeder besluit ze te vluchten. Ze heeft alleen geld nodig om weg te kunnen gaan, dit doet ze door te dansen in een erotische dansclub Bliss. Haar leven is zwaar, maar ze heeft nog vele obstakels te overwinnen. De connectie die tussen de personages tot stand komt is mooi en voelt realistisch aan. Het verhaal is spannend, heeft humor maar het draait bovenal om de liefde voor elkaar. In tegenstelling tot het eerste deel in deze serie zitten hier minder steamy scenes is, maar de scenes die erin naar voren komen passen zo goed in het grotere geheel.

Paxton heeft naast Kyler mijn hart zeker weten te raken, maar tijdens het lezen werd mijn interesse gewekt in nog een personage en ik hoop met heel mijn hart dat hij ook een keer zijn verhaal mag delen. Ik heb er spijt van dat ik zo snel lees en het liefst zou ik gelijk weer terug willen gaan naar het eerste deel om nog in deze wereld te kunnen blijven tot een volgend deel is uitgekomen.

Ik geef het boek 4,5 ster.

Meer recensies van proudbookjunkie