De dingen die we doen

proudbookjunkie 03 februari 2023
Layne liet haar jeugdliefde achter voor het perfecte leven, maar dat liep niet volgens plan. Na de moord op haar man keert ze samen met haar dochtertje terug naar haar geboortedorp. Al snel staat haar verleden op de stoep. Er is maar een man die haar en haar dochtertje kan beschermen, maar kan haar hart die man wel aan?

Kyler is vicepresident van de Folsom Renegades Moterclub. Toen Layne bij hem weg ging nam ze een stuk van zijn hart mee, maar nu ze terug is moet hij weten of ze veilig is. Tegen de orders van zijn vader in gaat hij op onderzoek naar de dood van haar man. Als blijkt dat iemand het op haar voorzien heeft zet hij alles voor haar op het spel. Zelfs als het betekent dat hij zichzelf en de moterclub in gevaar brengt. Zal het Kyler lukken om Layne te beschermen?

Mariëlle Brouwer heeft een heerlijke fijne schrijfstijl die je vanaf de proloog al gelijk meetrekt de rest van het verhaal in. Het verhaal is spannend, verdrietig, mooi, liefdevol en ook zitten er steamy scenes in. De balans is heel goed gedaan zonder dat het vaart verliest in het verhaal.

Layne heeft jaren geleden gekozen voor het perfecte leven en hiervoor haar jeugdliefde achtergelaten. Helaas was het perfecte leven niet perfect en is ze na de moord op haar man weer terug in haar geboortedorp, samen met haar dochtertje Rebel. De band tussen moeder en dochter wordt mooi beschreven en ik genoot van de humor van de lieve Rebel, zij is het zonnestraaltje in het verhaal. Kyler wilt erachter komen of Layne veilig is en als hij doorheeft dat iemand het op haar heeft voorzien zet hij alles op het spel om haar te beschermen. De emoties en spanning tussen Kyler en Layne zijn voelbaar en dat vind ik altijd knap als een schrijfster dat kan overbrengen. Je leest het verhaal door zowel Kyler als Layne en hierdoor wordt je als lezer nog meer het verhaal in getrokken en worden de keuzes en de gevolgen daarvan voor de ander nog beter voelbaar.

Dit was mijn eerste kennismaking met de schrijfstijl van Mariëlle Brouwer en die is me heel goed bevallen. Ik heb heel erg genoten van dit verhaal en ik baalde ontzettend dat ik het boek dichtsloeg ik had zo graag nog langer over hun door willen blijven lezen, maar gelukkig is er een vervolg en kan ik snel weer terug naar deze wereld en hopelijk ook naar deze personages.

Ik geef dit boek 4,5 ster.

Meer recensies van proudbookjunkie