Naar de noorderzon

proudbookjunkie 09 december 2021
Het leven van Annabelle lijkt het perfecte plaatje. Ze heeft een aantrekkelijk en succesvolle man, drie kinderen, een villa en als hobby natuurfotografie.
Haar vader wordt getroffen door een hartinfarct en ze komt erachter dat haar echtegenoot het niet zo nauw neemt met de huwelijkse trouw. Dit is het begin dat het perfecte plaatje in duigen valt, ze cijfert zichzelf volledig weg en raakt uitgeput. Op het moment dat ze snakt naar rust om haar leven weer op een rijtje te zetten komt er een uitnodiging op haar pad om haar hobby uit te voeren in een land waar de rust volop te vinden is. Zal het Annabelle lukken om haar leven weer op de rit te krijgen?

Mienke Fijen is met dit boek gedebuteerd en het smaakt voor mij gelijk naar meer. Ze vertelt je het verhaal van Annabelle door middel van afwisseling tussen heden en verleden. Hierdoor leer je Annabelle goed kennen en kan je met haar meeleven.

Annabelle is een vrouw die graag klaarstaat voor andere mensen en zichzelf daarbij helemaal wegcijfert. Op het moment van instorting grijpt ze een kans die ze niet aan haar neus voorbij wilt laten gaan. Haar ontwikkelingen in de situaties waar ze in terecht komt worden mooi beschreven en door de eerder genoemde afwisseling tussen heden en verleden snap je haar handelingen. Ik zal niet te diep in gaan op de andere personages in verband met spoilers, maar die man van haar is een kwal.

Al met al was dit een heerlijke feelgood over het terugvinden van jezelf in tijden van verandering. Ik heb het verhaal met een lach en een traan gelezen. Het boek kan ik dan ook aanraden voor liefhebbers van het feelgood genre.

Dit debuut is een mooie start voor deze schrijfster en ik ben erg benieuwd naar andere boeken van haar, die in de toekomst vast en zeker nog zullen komen.

Ik geef het boek 4,5 ster.

Meer recensies van proudbookjunkie