Stillhouse lake

Books and Blogs 15 september 2019
Ik besloot mee te doen aan de leesclub Stillhouse Lake van Rachel Caine.
Voor mij een onbekende schrijfster maar het verhaal sprak mij erg aan omdat ik sinds kort wat meer uitstapjes maak naar thrillers.
Ik ben dus nog niet heel bekend met dit genre. Maar de vraag : wat als jouw man een seriemoordenaar blijkt te zijn ? had direct mijn interesse gewekt. Daarnaast vindt ik de cover heel mysterieus.

Het verhaal begint met een snel en sterk proloog. Waarvan je aan het eind denkt : wacht wat ?
Daarna wordt het verhaal wat rustiger en leer je Gwen en de kinderen wat beter kennen. Dit kan de vaart er een klein beetje uithalen maar uiteindelijk begrijp je keuzes die Gwen maakt beter.
Het verhaal heeft een aantal verrassende plot twisten en de spanning wordt langzaam weer opgevoerd. En voordat je het weet lees je het laatste deel in 1 ruk uit.
Voor elk boek dat Rachel Caine schrijft stelt zij een playlist samen wat haar door het schrijfproces helpt en het helpt haar om de juiste toon te vinden.
Zo ook voor dit boek.
Achterin het boek kun je deze playlist vinden. Erg leuk om aan te zetten, het geeft een extra beleving tijdens het lezen.

Meer recensies van Books and Blogs