Super spannend!

WICKED is goed…..Wicked liegt dat het gedrukt staat. Thomas gelooft helemaal niets meer van wat ze hem vertellen. Hij en zijn vrienden Minho en Newt zijn van plan om Wicked een halt toe te roepen. Wicked mag niet door gaan en mensen behandelen als proefkonijnen! Net als je denkt dat de proeven voorbij zijn, begint er meestal weer een nieuwe. Thomas gelooft ze dus echt niet meer. Hij heeft steeds meer dromen. Hij heeft dus ook dromen over zijn moeder en ook andere dingen uit zijn verleden komen weer naar boven.
De Vuring slaat om zich heen. Als je geïnfecteerd bent, sturen ze je naar het Crankpaleis. Dat klinkt luxe, maar het is absoluut pure armoede. De mensen die immuun zijn bewaken de Cranks. Cranks zijn gewoon helemaal gestoord!
Het is een race tegen de klok. Wie kan hij redden? Hij staat er gelukkig niet alleen voor. Hij heeft zijn beste vrienden nog!
Dit verhaal is spannend vanaf de allereerste zin die je netvlies bereikt! Het laat je ook niet meer los. Het is een verhaal over overleven, de wereld redden en hechte vriendschap. Wie kun je in deze wereld nog vertrouwen? Het is op momenten hartverscheurend en bikkelhard. Ik moest wel even slikken op een aantal momenten. De schrijver, schrijft zo goed dat je het idee hebt, dat je het zelf met de jongens meemaakt. Alles is erg goed beeldend opgeschreven. Dus hij zuigt je mee hun wereld in.
Je leeft enorm mee met Thomas. Toch houden ze de moed erin en blijven zichzelf. Of niet?
Thomas wil ook antwoorden. Waar de Vuring vandaan komt en of er echt een genezing is?
Er komen weer oude bekenden terug in het verhaal, waaronder de Rattenman. Die man is een bloedzuiger!
Het boek heeft een einde waarmee ik vrede kan sluiten. Ik heb zo genoten van deze trilogie.
Stiekem kijk ik ook echt uit naar de eerste Prequel die in Juni uitkomt: De Moord opdracht.
Dikke 5 sterren*****!

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.