Heerlijke (duistere) magische fantasy

Natasja (Tazzy) J. 03 augustus 2019
Garvin Pouw -Valtada 1: De kronieken van Azeria: De vervloekte roeping

Vier mensen gaan op een avontuurlijke queeste. Ze zijn hun leven niet zeker en worden gevolgd door een duistere schaduw en zijn hulpjes. Deze hulpjes heten Satar. Ze hebben geen genade en lijken in mijn ogen oo een soort hellehonden. Als je op de cover kijkt, zie je hun ogen in de duisternis opkijken. Zulen ze het heilige eiland ooit bereiken of steeks de duisternis, daar een stokje voor? Het verhaal zit boordevol actie en je leert de personages echt goed kennen.

In dit eerste deel ga je mee op reis met een aantal personages. Zij worden naar een bepaalde plaats geroepen. Het voelt echt als een roeping, de titel is dan ook perfect gekozen.

Er zijn een aantal personages, die je meteen in je hart sluit. Vohan en Yivenna, bijvoorbeeld. Ze zijn dol op elkaar, maar hun krachten zijn verschillend. Shutain heeft een hele andere achtergrond. Aresta heeft een heel bijzonder wezen als rijdier. Dat vind ik echt gaaf en origineel. De tovenaar Vantrax is ook een geval apart. Hij zorgt voor de nodige humor en is soms onberekenbaar. Hij is maakt het genootschap compleet in mijn ogen. Maar mijn absolute favoriet is Nikara. Ze is een elfje, dat met de helden op pad wordt gestuurd, door de Godinne. Ze is heel eigenwijs, dapper, angstig, grappig, plagerig en onschuldig tegelijk. Ik ben erg op haar gesteld geraakt en ben benieuwd wat haar allemaal nog meer gaat overkomen. Ook met haar reisgenoten, natuurlijk, maar Nikara heeft echt mijn hart gestolen!

De wereld die de auteur schept is wederom een prachtige wereld. De omgeving wordt uitstekend beschreven. Het is wel een wereld die je een magisch gevoel geeft, maar doet ook een beetje duister aan. Dit komt door alle gevaarlijke wezens en alle gevaren die er op de loer liggen. Een duistere gevleugelde demon…. Als horror fan is het smullen, maar ook als fantasy fan, voel je je echt thuis in de wereld van de Nara. De wereld die grenst aan een magische wereld. Een echte aanrader !

Het leest vlot. Het is een dik boek, dus soms een beetje onhandig vast te houden, maar je wordt meteen het verhaal ingezogen, dus dat vergeet je ook heel snel weer!

Ik geef het 5 sterren. En ik kijk uitnnaar deel 2. Deze heb ik nog niet in mijn bezit. Wel deel 2 van de andere serie van deze auteur. En deel 1 vond ik ook geweldig. De auteur is voorlopig nog lang niet uitgeschreven. Er komen nog heel veel boeken aan, die uit zijn fantasie zijn ontsproten. 5*****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.