Cijfer 7.5

Natasja (Tazzy) J. 03 augustus 2019
Dit boek begint science fictionachtig. De proloog speelt zich af op een andere planeet. Daarna kom je in het nu, op onze planeet terecht. Jentel wil een boek schrijven en ze doet mee aan een bijzonder project. Maar naarmate ze haar fantasy verhaal verder schrijft, wordt ze in haar eigen verhaal gezogen. Ze is een dimensier…. en deze benaming zegt genoeg over wat is. Ze kunnen naar andere dimensies reizen. Wat Jentel shrijft staat cursief gedrukt. Het is een spannend verhaal. Over een koning die een zoon wil hebben, maar een dochter krijgt. Vol met magie, wantrouwen, verdriet en avontuur.

Maar af en toe denk je wel: heeft ze deze wereld geschapen, terwijl ze erover schreef.. of bestond deze wereld al? Het verhaal is best ingewikkeld. Je moet je koppie erbij houden. Er zijn ook behoorlijk veel personages en dan komen er steeds weer nieuwe namen bij. Een namen lijstje had ik heel graag gezien,achterin in het boek. Ik was soms echt even de weg kwijt. Dimensiers leven volgens bepaalde regels. Als je deze overtreedt, dan wordt je zwaar gestraft.

Een stuk deed me een beetje denken aan een verhaal van Stephen King, maar ook aan eental andere verhalen.. Dus ik vond het iets minder origineel.. Maar het ging toch een andere kant op. Er werd een ghostwriter ingehuurd om Jentel haar verhaal af te schrijven. En dat gaat dus een andere kant op, omdat hij Jentel haar plot niet doorgrond. Dit laatste stuk begreep ik niet helemaal. Maar mss als ik het ooit een keer herlees wel. Het eindigt wel mooi. Op deze manier hoop je als lezer op meer van deze wonderbaarlijke wereld van dimensies. Maar je bent ook blij dat het eindigt. Het is echt een intensief verhaal om te lezen!

Ook krijg je dmv het lezen van Dit boek een kijkje in het proces van het schrijven van een boek. De onzekerheid die een auteur voelt…. Maar ik heb echt gemixte gevoelens over dit boek. Ik raakte erdoor in de war, maar op een goede manier. En soms was ik echt de draad kwijt. Dat maak ik niet vaak mee.

Dit boek krijgt een 7.5 van mij. Dat zijn 3,75 sterren ongeveer.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.