Keigaaf en origineel!

Dianne Arentsen- Fort Enigma

Lex is 13 jaar en komt uit Nederland. Hij mag meedoen met een toernooi in Fort Enigma. Niets is wat het lijkt. Er gebeuren vreemde dingen, in het Fort. De opdrachten goed volbrengen, betekent dat je steeds verder kunt komen in het toernooi. Als lezer wordt je gevraagd om mee te denken en te puzzelen. Lex maakt vrienden en zijn puzzeltocht is een groot avontuur. Toch zijn er dingen die niet kloppen. Hij voelt dat…..en jij als lezer ook. Jij bent als lezer zijn begeleider. Een enorm leuk, actief, doe en avonturen- boek. En het heeft ook nog eens een heel goed verhaal. Ik kon het niet meer wegleggen eigenlijk. Het was verslavend! Voor mij is dit boek, echt een van de allerleukste van 2020! Heel erg interactief en je wordt er geheid heel enthousiast van. Dat beloof ik je!

De draak voor op de cover heeft ook een belangrijke rol.

Ik wist al een tijdje, dat dit boek in de maak was. Het idee alleen al, is gewoon keigaaf. Een spannend verhaal, waarbij je dmv opdrachten en puzzels, kris kras door het boek heen gaat. De kant die je op gaat, kan de juiste zijn of niet! De actie die je als lezer onderneemt, maakt uit waar je in het boek terecht komt. Het is wel veel geblader ( daarom is het fijn, dat het een hardcover is, zo blijft het boek mooi), je weet nooit wanneer het einde in zicht is. Dat maakt het nog cooler. Het voelt als een avontuur dat nog eeuwen door kan gaan. En je krijgt er niet genoeg van!

Zo nu en dan, kun je ook wat spelletjes online doen. Sommige vond ik erg leuk. Anderen was ik niet zo goed in, lol.

Ik heb het boek na het uitlezen, nog eens helemaal gelezen, ook de stukjes met foute richtingen en andere uitkomsten. Het is erg leuk om te zien, wat er was gebeurd als je de andere kant op was gegaan.

Ik ben zo gigantisch enthousiast over dit boek. Heerlijk puzzelen en meeleven met het personage dat je begeleidt. Echt uniek en origineel bedacht. Het zit ook ijzersterk in elkaar. Natuurlijk doe je wel eens iets fout, maar het boek wijst je daar op. Het lijkt in het begin verwarrend, omdat je dit boek niet leest op de normale volgorde. Het verhaal zit door elkaar in het boek gemixt. Dat is echt zorgvuldig gedaan. En uiteindelijk gewoon perfect in elelkaar gezet ( wat een werk, moet dat zijn geweest).

Hou je wel pen en papier bij de hand? Ik kreeg een bijpassend notitie boekje met pen, bij het boek. Je moet heel wat dingen opschrijven, als je niet in het boek wilt schrijven. Dat lukt perfect. Het boek is een uitdaging, maar heeft mij hekemaal tevreden achtergelaten! 5*****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.