Romantische y.a.

Shelena Shorts - Momentum

Toen ik de cover zag van dit boek, moest ik het lezen! Het is een mooie cover en doet magisch aan. Maar het verhaal bevat geen magie. De zandloper wordt wel duidelijk later en past goed in het verhaal.
Het verhaal is een romantische young adult met een vleugje fantasy.
*als je onsterfelijk bent, wat is het leven je dan waard?* Dat is een prachtige beschrijving van de rode draad in dít boek. Wil jij eeuwig leven? En hoe zal je leven er dan uitzien?
Sophie is een meisje, die een teruggetrokken léven lijdt. Ze gaat in haar laatste jaar, niet naar een fysieke school, maar leert online. Ze heeft bijna geen vrienden en kent bijna niemand. Als haar moeder besluit te verhuizen naar San Francisco, staat haar léven op het punt om voorgoed te veranderen.
Haar auto wordt geraakt door een knappe student met een peperdure auto: Weston. In het begin wil ze niets met hem te maken hebben, maar hij heeft iets bijzonders en ze kan hem niet meer loslaten. Ze wil weten wat zijn geheim is, want dat er iets met hem aan de hand is, wordt al vrij snel duidelijk.
Het verhaal is romantisch, maar hééft pas echte spanning tegen het einde. Daarvoor is het vooral mysterieus. Ik had veel meer spanning verwacht. Maar de auteur kreeg mjj aan het zwijmelen en dat lukt iemand niet snel, in mijn geval.
Maar ik vond het behoorlijk op Edward en Bella lijken, van Twilight. Alleen is Weston een koele kikker, op het eerste gezicht en kreeg ik het niet echt warm van hem. Maar hun momentjes samen deden dat wel. Sophie is ook best naïef en eenkennig. Ze vertrouwd bijna niemand, maar hem wel meteen. Ik zag echt Edward en Bella voor me. Persoonlijk hou ik er niet van, als ik met mijn gevoel naar een ander boek terug word gestuurd. Later kreeg ik ook nog eens het Fallen gevoel. Dat voelt niet origineel. Weston zijn toestand is wel origineel, dat moet ik er wel bij zeggen. Maar ik had de hele tijd het gevoel dat ik het al gelezen had. Dat raakte ik maar niet kwijt.
Het einde is open, geen enorme cliffhanger. Het kan hierna over en uit zijn. Maar er komt een deel 2. En ik heb ook al een idee, hoe het dan verder gaat. Als dat zo is, dan is het heel voorspelbaar. Maar ik kan er helemaal naast zitten. Ik ben er dus erg benieuwd naar!
Aanrader voor Twilight en Fallen fans. Die gaan er van smullen en zullen de vergeljkenissen echt gaan zien. (Maar ik irriteerde me daar dus aan).
Het leest vrij vlot, maar het was niet helemaal mijn ding. Ik geef het boek 3*** omdat ik ervan ging zwijmelen.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.