Origineel

Natasja (Tazzy) J. 03 augustus 2019
Ninja Paap-Luijten – Oragayn

Rymus werkt bij de koninklijke garde sinds hij 16 jaar oud is. Hij is van huis weggelopen en wil er nooit meer terugkeren. Voor hem is het een gesloten boek, totdat zijn ouders hem komen opzoeken. Ze weten zich geen raad meer. De machtigste man in hun geloofsgemeenschap is nietwie het lijkt. Zijn ouders vragen hem om hulp. Samen met een aantal gardeleden en en eigenwijze tovenaar, gaan ze op een queeste. Komen ze nog levend terug?

Er zit veel magie in dit boek. Maar ook vampiers. Deze vampiers zijn net iets anders dan je gewend bent. Bloeddorst kan ze verscheuren. Maar ze staan zelf ook op het menu, van andere wezens.

Het is spannend en vlot geschreven. Korte hoofdstukjes, verdeeld onder grotere hoofdstukken. Het boek maakt ook een overgang, zo nu en dan, naar een ander deel van de reis. Dit is meteen duidelijk door de geïllustreerde rand.

Er komen prachtige wezens in voor: de Oragayn. Deze zijn beeldend beschreven. Het laatste gedeelte van het boek is het spannendste. Mannelijke personages, elfen, kick ass vrouwen en ook een einde, waarvan je echt denkt: ik wil meer!

Dit boek is een historisch aanvoelend fantasy verhaal. Men vecht met zwaarden en bogen. Mar het is duidelijk niet onze wereld. Er leven ook mensen, maar de nadruk ligt meer op de bovennatuurlijke en magische wezens.

Ik heb er van genoten. De vormgeving is mooi, het lettertype is er erg fijn. Een goed fantasyboek en net even anders dan normaal!

Ik geef het boek 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.