Het boek speelt zich af in de 22ste eeuw. Mathijs is een plasticvisser. Nederland staat grotendeels onder water. Zijn bestaan is vrij eenzaam. Dat verandert voor goed als hij tijdens het vissen iets tegenkomt, dat onmogelijk nog kan bestaan. Hij besluit het verder te onderzoeken. Maar de mensen op het vaste land, krijgen er lucht van. Ze willen het van hem stelen.

Deze waterwereld is zeer bijzonder. De vissers hebben namelijk een doel gevonden voor de plastic soup, die de aardbol lijkt te verzwelgen. Dystopische wereld.

Het is een boek over echte vriendschap, overleven en geloof in het goede. Hoe kun je de wereld redden, van de mensheid ?

Een verhaal van ongeveer 100 bladzijden, dat je aan het denken zet. Als we deze toekomst willen voorkomen… moeten we allemaal oms steentje bijdragen!

Het zou zomaar, onze toekomst kunnen zijn! Maar we kunnen het beter voorkomen! De auteur doneert al zijn royalties aan de plastic soup foundation.

Na het lezen van dit godijntje, sta je zeker meer open voor de wereld om je heen. En dan kom je erachter, hoeveel plastic je gebruikt of op straat tegenkomt. Dit boek opent je ogen! 4,5 ****

Reacties op: De toekomst?

Plastic vriend - Johan Klein Haneveld
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 7,95