Topper

Natasja (Tazzy) J. 15 september 2019
#blogtour Schemerzone - Cocky van Dijk en J. Sharpe

De wereld in dit verhaal is er een, die ik nog nooit ben tegengekomen.

De wereld is verdeeld. Aan een kant van de wereld is het altijd donker. Ze hebben daar nog nooit de Orizon gezien. Aan de andere kant is het altijd licht. In het midden van deze gescheiden werelddelen, ligt de Schemerzone. Op de Schemerzone leeft niemand, er komen alleen jutters. Het is namelijk voor een groot deel een enorme vuilnisbelt. De mensen aan de donkere kant zijn arm en gaan jutten met gevaar voor eigen leven. ZOE is zo’n mens, om te kunnen overleven, moet ze wel. Aan de lichte kant hebben de mensen het stukken beter, Zoe is erg nieuwsgierig naar de lichte kant, maar ze is een afvallige. Op en dag vindt ze een lijk. Hij draagt een chip. Een chip, die de wereld voorgoed zal veranderen. Zoe moet verplicht meewerken aan een onderzoek. Hierbij komt ze steeds meer te weten over duistere zaken, die zich afspelen, aan allebei de kanten van de wereld.

Zoe is niet de enige verhaallijn. Er zijn er meerdere, bijvoorbeeld haar beste vriend: Ben. Hij werkt in een uitbeenderij. Hector, de leider van de Jutters in de Schemerzone. Christiaan, hij zit in Facillis in het lichte gedeelte van de wereld. Hij gaat nog naar school. Ook zijn ouders komen voorbij. Zijn vader heeft een belangrijke rol in het systeem dat de stad draaiende houdt. Maar Zoe heeft echt de hoofdrol.

De hoofdstukken zijn kort en er staat altijd bij, over welk personage je leest. Het leest echt lekker vlot. Het is moeilijk weg te leggen. Deze wereld is zo mysterieus en herbergt een aantal vreselijke geheimen ( en 1 daarvan, valt onder echte horror, voor mij was dat dus smullen geblazen). De schrijfstijl is sterk. Het is niet te merken, dat het geschreven is door 2 auteurs.

De cover is prachtig. Het zijn meerdere aspecten uit het boek. Het afgebrokkelde muurtje. De schemering…. en de steampunk aandoende bril, heeft ook een echte rol, in het verhaal dat is erg gaaf. Het zijn allemaal dingen, die van het boek een geheel maken. Het is compleet door alle details. Er is overal aan gedacht.

Orizon is natuurlijk de horizon, maar ook deze kleine verandering, maakt het verhaal helemaal uniek. En zo maak je van iets kleins, iets groots!

Een geweldige mix van SF, spanning, een vleugje horror in een Dystopische wereld.

Dit boek is echt een aanrader. Het is heel erg origineel.

Ik kan er nog uren over door schrijven, maar weet je? Je moet dit boek gewoon zelf gaan lezen! Van mij krijgt het 5***** en ik hoop dat Cocky en Joris nog vaker, samen in de pen gaan klimmen! I love it!

***** 2019 dystopisch Fantasy Horror

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.