Goede horror

Natasja (Tazzy) J. 28 augustus 2019
In deze bundel staan 3 verhalen. Het eerste verhaal neemt je mee, naar het leven van Shea. Zijn leven is absoluut niet meer zoals het was. Er gebeuren rare dingen en kapelaan/priester Kalter volgt de sporen, naar iets dat hem helemaal niet aanstaat. Hij beheerst een aparte vechttechniek en komt nogal mysterieus over. De doden komen weer tot leven en hij moet het stoppen. Maar hoe? Je krijgt een kijkje in het (on)leven van een zombie, hoe voelt hij zich? Wat drijft hem?

Het boek is soms best bloederig, heeft demonen en bijvoorbeeld een engel der wrake door de gedeelde verhaallijn lopen. De verhaallijnen van Shea, Shadeal en Kalter. De verhalen volgen elkaar op.

Je krijgt ook een gruwelijk kijkje in de hel. Zelfs Mengele ontloopt zijn straf daar niet. Op de vlucht voor schaduwmachten, moeten de personages een klein meisje zien te redden (en de wereld). De horror is echt heel erg goed. Van doodskoetsen tot weerwolven, van enge wormen tot kwelgeesten. Alles zit in dit verhaal. Tijdreizen, je valt van de ene verbazing in de andere.

Het boek met deze 3 verhalen is een grote verrassing. Je moet wel van horror houden. Vlot geschreven, korte hoofdstukken, fijn lettertype.

Ik had al een keer eerder een verhaal gelezen over Shadajael. Maar nu ik de bundel gelezen heb, wordt er veel meer duidelijk en krijg je antwoorden op je vragen. Echt een goed plan om de verhalen te bundelen, omdat ze toch allemaal met elkaar te maken hebben. Alle puzzelstukjes vallen op zijn plek. En ik vind het heerlijk als dat zo gaat!

Natuurlijk smaakt het naar meer, maar het voelt wel af, het einde. Met het idee dat het nog lang niet voorbij is, dat wel. Deze bundel krijgt 5***** van mij.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.