wat als?

Nathalie M Melis 19 september 2019
Simon James, gelukkig getrouwd, prachtig gezin en een goede baan. Alles loopt super voor hem, tot die ene eerste stofwolk. Deze giftige stofwolk is de start van het einde van de wereld zoals we die vandaag kennen.
Het wordt snel duidelijk dat er geen enkel middel de stofwolk kan tegenhouden en dat het einde echt wel nabij is.
Op zijn laatste dag krijgt Simon de keuze, de nieuwe Adam worden aan de zijde van een voor hem onbekende Eva. Samen moeten zij een nieuwe wereld opzetten in een klaargestoomde Ark. Maar krijgt hij wel echt een keuze?
“Stof” neemt je vanaf de eerste letter mee op een rollercoaster van ups en downs. Je voelt met elke zin wat er door Simon doorgaat als hij alles rondom zich aan het verliezen is.
“Stof” is een fictief X-files verhaal dat toch zomaar eens echt zou kunnen gebeuren. Joanna Carlton brengt het verhaal zo levensecht dat het je op momenten echt wel naar de keel grijpt en je niet meer loslaat.
Als jij de keuze zou krijgen, zou jij dan de nieuwe Adam of Eva willen zijn in de nieuwe wereld. Wat zou jij doen als je morgen zou weren dat het overmorgen gedaan kan zijn?

Meer recensies van Nathalie M Melis