Upgrade

Nathalie M Melis 04 oktober 2019
We volgen het verhaal van Rémi. Op een dag hoort deze laatste een gesprek tussen zijn ouders en zijn zus. Rémi heeft al zijn hele leven het gevoel dat er dingen voor hem verzwegen worden en en hij is al dit geheimdoenerij beu. Na een voorval onderweg naar school in de metro staat zijn besluit vast. Die avond gaat hij de confrontatie aan en wil hij antwoorden op al zijn vragen. Maar een ontploffing strooit roet in het eten en Rémi zijn wereld lijkt letterlijk in elkaar te storten. Net op dat moment staat er een mysterieuze man voor hem. De man wil hem meenemen naar een plek waar enkel jongeren naartoe mogen met die extra gave. Rémi weet het allemaal niet zo goed en besluit de stap te zetten. De trein brengt het in het Creodroom, een plek waar de snufjes van de toekomst de normaalste zaak zijn. De fantasiewereld die Rémi enkel kende van zijn games wordt plots werkelijkheid. Maar is deze wereld wel zo fantastisch als dat de docenten van de school laten uitschijnen? Is Rémi hier wel veilig? Ook hier ontdekt Rémi dat er dingen voor de studenten worden achtergehouden. Wat is er zo speciaal aan Rémi? Waarom is hij hier en waarom krijgt net hij die extra aandacht? Samen met Emma en Jérome, 2 medestudenten gaat Rémi op zoek naar antwoorden op de vele vragen. Lara Reims neemt je in haar debuut mee op een geweldige tocht doorheen een fantasiewereldje. In dit eerste deel van de avonturen van Rémi leef je volledig mee met hem en zijn vrienden. En net als hun wil je ook antwoorden op de vele vragen. Ik kijk enorm uit naar deel 2 en het vervolg van het verhaal van Rémi.

Meer recensies van Nathalie M Melis