Mooie verhaallijn, benieuwd naar deel twee!

Neeltje 07 oktober 2022
Politiefotograaf Reynou vindt een overleden vrouw die op een graf gedrapeerd is. Het graf is van een man met onbekende identiteit. Het hoofd blijkt niet bij de rest te horen. Deze is van een vrouw die ruim 20 jaar geleden werd vermoord en waarvan het hoofd nooit werd gevonden.

Het boek begint met de afscheidsbrief van Maggie. Daarna lees je over een Maggie (dezelfde?) die naakt opgesloten zit. Ze wordt ontzettend bang als ze ziet waarmee haar ontvoerder binnen komt. Het boek begint dus spannend. Daarna leer je de belangrijkste mensen van het politieteam kennen. Het boek is geschreven vanuit meerdere personen, vooral vanuit Reynou. Het was wel even inkomen om de personages te leren kennen.
De hoofdstukken zijn over het algemeen kort. Het taalgebruik is soms wat formeler (bv betraden) en zinsopbouw is soms wat lastiger door bijzinnen en lange zinnen. De dialogen lezen wel vlot.
Het einde voelde onaf. Misschien omdat verhaal doorloopt in het volgende deel?
De verhaallijn is goed gevonden! Wel blijft de lezer achter met vragen hoe bepaalde dingen konden gebeuren.
Ik ga benieuwd naar deel 2!

@NeeltjesBoeken

Meer recensies van Neeltje