Puur en objectief

Nel Crea 03 februari 2023
De regen kwam binnen geschreven door : Dennis Biesma
Dit is het autobiografische verhaal van deze auteur. Hij groeit op in een Jehova’s Getuige gezin en vertelt wat dit voor invloed op zijn leven gehad heeft en hoe het hem gevormd heeft.
Hij doet dit op een open en eerlijke manier zonder haatgevoelens of rancune gewoon puur en objectief.
Hij heeft twee lieve en zorgzame ouders die veel van hem houden maar heel hun leven staat in het teken van het geloof en dat botst regelmatig met elkaar.
Indoctrinatie is groot binnen de gemeenschap en de mensen die afwijken of het er niet mee eens zijn hebben het zwaar.
De regels van wat je allemaal moet doen of juist niet mag doen zijn moeilijk en niet echt te begrijpen. Met name voor kritische mensen en op hun vragen is het antwoord dan: het is nu eenmaal zo.
De moed en de kracht die nodig is om eruit te stappen is ongelooflijk. Je staat volkomen alleen, familie en vrienden heb je niet meer en je moet helemaal opnieuw beginnen met je leven.
“ benoemen is pijnlijker dan zwijgen “
“zwijgen is niet voor iedereen weggelegd “

Wat een verhaal, wat respectvol geschreven.
Dennis chapeau om dit met ons te delen.

Meer recensies van Nel Crea