Gewone mensen

Nel Crea 05 april 2018
Dit is het verhaal over Mattias die er niet meer is.
Je moet even goed in het boek komen om door te hebben waar het precies over gaat.
Acht verhalen van gewone en toch zo bijzondere mensen. Hun zorgen, angsten, verdriet, blijdschap en het onvermogen om het leven een beetje te beleven.
Dit alles is heel puur en levensecht beschreven dat je de pijn bijna kan voelen.
Helder en duidelijk ook tussen de regels door leer je de personen een beetje kennen waardoor je ze beter gaat begrijpen.
De dood is een heftig onderwerp waar we niet graag over praten maar in dit boek komt het vanuit verschillende hoeken aan bod.
Hoe denken de achterblijvers over je en wat herinneren zij zich het meest.
Aan het einde van het boek lees je pas wat er nu echt met Matthias gebeurd is. De oorzaak van zijn dood is nog steeds actueel.
De titel van het boek is Na Mattias, terwijl niet alle personages een link hebben met hem.
Dit boek vergeet je niet zo snel, ook dat leven zo maar over kan zijn.
Ik heb dit boek met veel interesse gelezen en genoten.

Meer recensies van Nel Crea