Levensecht

Nel Crea 04 september 2019
Dit boek is zeker geen spannende thriller terwijl je toch als lezer tot het eind tot geboeid blijft en moeilijk kan stoppen.
Dit kenmerkt de auteur Stefan Brijs.
Paul een dertiger is door zijn vriendin verlaten en komt tijdens een filmvoorstelling Ava tegen. Zij is net bij haar vriend weg en woont tijdelijk bij haar moeder. Het verhaal is de zoektocht naar de liefde en geborgenheid in hun leven.
Het boek is geschreven vanuit het perspectief van Paul.
Paul en Ava worden goede vrienden en gaan samen naar filmvoorstellingen, eten samen en vragen zich open en eerlijk naar elkaar toe af waarom het hen beide niet lukt een goede liefdesrelatie op te bouwen.
Ava gaat ontwikkelingswerk doen om te vergeten en Paul rolt van de ene vluchtige relatie in de ander, zichzelf steeds afvragend waarom voel ik niets voor deze vrouw. Ava blijft ook zoeken, vind een liefde maar blijft toch weer alleen.
Paul en Ava twee zoekende zielen niet in staat zich werkelijk te geven in een relatie.
De schrijfstijl is menselijk en levensecht, je kunt als lezer de pijn en het ongemak als het ware voelen.
Het boek roept voor de lezer vragen op die niet zo snel te beantwoorden zijn.

Meer recensies van Nel Crea