Vincent RECENSIE

Edgar 13 november 2019
Het is een prachtige graphic novel met een simpele stijl. Er worden warme kleuren gebruikt in de illustraties die Van Gogh ook hanteert in zijn schilderijen. Het leest rap. Ik heb de boek in één keer kunnen verslinderen.

De auteur neemt je mee naar de termijn van Vincent in Frankrijk. Barbara Stok maakt gebruik van lege ruimtes, zodat ik mijn eigen invulling kon bijdragen. Bij sommige pagina’s waren er geen enkele tekst. Dat was een goed detail.
Je kon op het einde zien dat Vincent steeds meer aanvallen kreeg en gek begon te worden
(door getekende geruis rond hem heen.) Dat is sterk van Barbara Stok om aan te tonen hoe moeilijk deze man was.

Zo heb ik bijgeleerd over de belevenissen van een deel over Vincent Van Gogh en zijn broer Theo die af en toe een brief stuurde.