In dit vierde en laatste deel van The Lunae Chronicles draait het om Prinses Winter, de stiefdochter van koningin Levana. En met het woord stiefdochter is ook direct duidelijk op welk sprookje dit deel is gebaseerd. Sneeuwwitje natuurlijk.
Maar ook de hoofdpersonen uit de vorige delen Cinder, Scarlet en Cress nemen In dit boek een zeer belangrijke plaats in.
Terwijl Kai zich op maakt voor zijn gedwongen huwelijk met Levana, slaan de anderen de handen ineen om het volk van Luna te bereiken met als doel een opstand bewerkstelligen onder het volk. Op deze manier zal Cinder aanspraak kunnen maken op de troon die haar toekomt en zo Levana stoppen.

Het laatste deel is wel heel dik en vergt wat lef om aan te beginnen, maar zoals voor de hele serie geldt leest ook dit deel heel makkelijk. Marissa Meyer weet de wereld van het boek zo beeldend neer te zetten dat je als lezer echter er in gezogen wordt. Bovendien zit er altijd een goede snelheid in het boek en gebeuren er zoveel dingen tegelijk dat je aandacht zeker wordt vastgehouden.

Er zijn in dit laatste deel wel een groot aantal hoofdpersonen, omdat alle personen uit de eerste drie delen ook weer meedoen, en daardoor had ik in het begin wel wat moeite om alles en iedereen uit elkaar te kunnen houden. Maar al lezende ging dat gelukkig al snel beter.

Conclusie een enerverend slot van een fantastisch knappe serie, zeer aan te raden maar wel als serie dus beginnend bij boek 1. Als losstaande delen zijn de boeken eigenlijk niet te lezen omdat er dan te veel informatie mist.

Reacties op: Geweldig slot

Winter - Marissa Meyer
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,50 Bestel het e-book € 9,99