Ik mocht dit boek lezen voor de hebbanbuzz.

De eerste paar 50 bladzijden lezen prima weg en in het begin is het een heerlijk verhaal om te lezen. Je leest hoe Vivian in NY terechtkomt en wat ze daar allemaal beleeft. Op een gegeven moment vind ik dat het verhaal wat afzwakt maar dan is daar Edna Parker Watson, zij brengt weer leven in het verhaal naar mijn mening. Dit excentrieke personage zorgt ervoor dat het verhaal weer wat opsmuk krijgt. Ik vind dit een punt waarop het verhaal echt verandert. Na dit punt heb ik met zeer veel plezier verder gelezen.

Op een gegeven moment gaat Edna weer weg en komt Frank in het verhaal. Ik vond dit vrij plotseling komen en ook vrij snel weer wegggaan. Ik had graag wat meer van Frank en zijn verleden geweten.

Je leest eigenlijk de geschiedenis van NY van de tweede wereldoorlog tot de jaren ‘60 zo ongeveer. Ik vond het heel interessant om te lezen hoe een stad in zo'n korte tijd kan veranderen en NY is natuurlijk vooral in de huidige tijd bekend. Voordat ik dit boek las wist ik eigenlijk helemaal niks van NY in de jaren ‘50/‘60.

Kortom ik vond het een leuk verhaal om te lezen, het las makkelijk weg, anderszijds had ik er ook geen moeite mee om het boek even weg te leggen en ik denk dat er wat meer diepgang in had kunnen zitten dus ik geef dit boek 3 sterren van de 5.

Reacties op: New York in de vroege jaren

Stad van meisjes - Elizabeth Gilbert
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 24,99 Bestel het e-book € 12,99