Dit boek kun je keer op keer lezen en elke keer raakt het je weer....

Nina Blom 23 april 2020
Er zijn van die boeken die meteen tot jouw persoonlijke "Top Favoriet" behoren. Ik heb een boekenkast vol mooie boeken (bomvol) maar dit boek moet op de middelste plank staan omdat ik elke dag wil zien dat deze parel er staat! Ik zou in paniek raken als ik het boek niet direct zou kunnen zien want ik wil het altijd kunnen pakken om het nog eens te lezen....en dat heb ik gedaan! Het boek heb ik intussen meerdere keren gelezen....en elke keer was ik er weer stil van en kon ik er geen woorden voor vinden om er een persoonlijke review over te schrijven. Deze week las ik het boek nog een keer.....en ik denk dat ik de woorden nu wel gevonden heb.....dus laat ik mijn hart spreken!

Ik kreeg in december 2013 dit boek cadeau van een lieve vriendin. Dit boek wilde ik heel graag hebben omdat ik Isa Hoes een geweldig tof mens vind daarom was ik reuze blij met het cadeau. Toen Isa Hoes bekend werd begin jaren '90 in haar rol bij Goede Tijden Slechte Tijden, toen kreeg ik van mijn omgeving heel vaak te horen: "Jee, jij hebt echt wel wat weg van Myriam uit GTST". Ik zou hetzelfde praten en ook hoe zij eruit ziet, nooit saai! Voor de goede orde, ik was toen als 15 a 16 jarig meisje nog enorm op zoek naar mijn eigen identiteit en ik zag er daarom nogal alternatief en apart uit.....Ik vond het een groot compliment!

Het boek raakt mij elke keer weer omdat het zo eerlijk is geschreven! Vooral haar gedachten (de cursief geschreven stukken in het heden) laten me niet los. Ik vind het zo mooi, integer, open en raak geschreven....en ondanks alles heeft Isa altijd hoop gehad daar heb ik echt enorm veel bewondering voor!
Ik weet nog precies het moment waar ik was toen ik hoorde dat Antonie Kamerling was overleden op 6 oktober 2010 en vooral dat ik mij zo intens verdrietig voelde voor Isa en haar kinderen en alle dierbaren en collega's maar ook voor ons een groot gemis. Juist omdat ik, net als voor Isa Hoes, ik ook enorm veel bewondering heb/had (altijd zal hebben) voor Antonie Kamerling. Hij had zoveel talent en zoals je in het boek kan lezen, gaf hij zichzelf altijd helemaal! Als lezer heb ik daarom ook zo intens kunnen meeleven, elk woord is zo invoelbaar!

Een waardering van 5 sterren met daarbij een heleboel bewondering voor de enorme kracht (en moed) van Isa Hoes...

Meer recensies van Nina Blom