Geweldig staaltje magie

ninisbooks 03 oktober 2019
4⭐ Dit is het beste boek over magie dat ik in tijden heb gelezen.

Meteen vanaf het begin zat ik al helemaal in het verhaal bij de beschrijving van Kells mysterieuze en fascinerende jas. Ik weet nog dat ik dacht "ik wil ook zo'n jas" en vervolgens meer wilde weten over de verschillende soorten Londens waar de hoofdpersoon naartoe reisde. Naar mijn mening is worldbuilding net zo belangrijk als de personages en het plot zelf en ik vind dat Victoria Schwab een geweldige wereld heeft geleverd. Of ja, werelden.

Delilah Bard was ook meteen een favoriet van mij en ik vond het geweldig gedaan hoe haar leven in contact kwam met die van Kell. Er was alleen één ding wat ik niet helemaal begrijp en dat was waarom Lila besloot om Kell tot het einde te helpen. Ik snapte dat ze weg wilde uit haar Londen en een avontuur wilde beleven, maar om haar eigen leven op het spel te zetten... Ik had ook liever wat meer interactie tussen haar en Kell gezien, aangezien ik vond dat dit een beetje op de oppervlakte bleef. Maar wie weet wordt dit rechtgezet in het volgende deel.

Ik wil wel serieus zo'n jas hebben.

Meer recensies van ninisbooks